#سوال_1716_ فردی در بین سعی صفا و مروه بول یا غائط داشته باشد و برود قضای حاجت کند، آیا باید سعی صفا و مروه را از ابتدا آغاز کند یا ادامه آن را انجام دهد؟
✅ پاسخ : به روایت زیر توجه فرمایید :
1⃣عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ یَحْیَی الْأَزْرَقِ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ قَالَ: قُلْتُ لَهُ الرَّجُلُ یَسْعَی بَیْنَ الصَّفَا وَ الْمَرْوَةِ ثَلَاثَةَ أَشْوَاطٍ أَوْ أَرْبَعَةً ثُمَّ یَبُولُ أَ یُتِمُّ سَعْیَهُ بِغَیْرِ وُضُوءٍ قَالَ لَا بَأْسَ وَ لَوْ أَتَمَّ نُسُکَهُ بِوُضُوءٍ کَانَ أَحَبَّ إِلَیَّ.
📚 الکافی ج۴ص۴٣٨
یحیی گوید : به امام ابوالحسن صلوات اللَّه علیه گفتم : فردی سه شوط یا چهار شوط بین صفا و مروه سعی می کند و سپس بول می کند. آیا سعی خود را بدون وضو تمام نماید؟ امام فرمود : اشکالی ندارد و اگر مناسک خود را با وضو کامل کند نزد من محبوبتر است!
✅ با توجه به روایت فوق روشن است که اگر کسی در بین سعی بین صفا و مروه برود بول نماید، برمی گردد و ادامه سعی بین صفا و مروه را انجام می دهد و آن را کامل می کند و هر چند می تواند بدون وضو ادامه آن را آنجا دهد، ولی محبوبتر نزد مولایمان این است که وضو بگیرد و ادامه سعی بین صفا و مروه را با وضو انجام دهد.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَةَ وَ النَّصْر
https://t.me/porseshvapasokhe
نظرات (0)